[TRADUCCIO amb Google Traductor]
Aquí hi ha les bones notícies: sabem que jugar videojocs pot ajudar a supervivents d'accidents cerebrovasculars a recuperar la perdua de moviment.
I aquí hi ha la millor notícia: segons una nova investigació, funciona igual de bé que la millor teràpia convencional disponible, i és molt més agradable.
A equip dirigit per Penélope McNulty en Neuroscience Research Austràlia acaba de publicar una comparació de rehabilitació estudi amb una Nintendo Wii amb la rehabilitació mitjançant la tècnica de les millors pràctiques, la teràpia de moviment induït per restricció intimidatori anomenat.
La teràpia de restricció implica que el pacient portava un guant restrictiva en el seu més part funcional, per obligar-los a usar el seu extremitat afectada. És un mètode eficaç, però frustrant, que les persones tendeixen a patir més que gaudir.
En l'estudi de dues setmanes, un grup de participants va jugar un partit modificat Wii per a un màxim de tres hores al dia, mentre que l'altre portava un guant per a un màxim de 90 per cent de les seves hores de vigília. Tots dos grups van mostrar una millora considerable, però el grup Wii resultava agradable, desafiant i eren molt més proclius a continuar amb la teràpia.
"Hem vist millores en la cognitiva i la memòria i l'estat d'ànim, així, i sabem que s'està traduint en activitats que no tenen relació en la vida diària ", va dir el doctor McNulty. "Ells poden lligar les sabates més fàcilment o obrir un
calaix." El que és realment interessant és fills i néts puguin veure una diferència en el seu pare o avi durant les dues setmanes, i aquestes són les persones que són molts anys després de l'accident cerebrovascular.
"Era pensat durant molt temps que si haguessis tingut un vessament cerebral, després d'un cert període estaves no aconseguirà res millor. El meu treball demostra clarament que vostè pot aconseguir un millor funcionament del motor.
"Hisao" Si "Saegusa és un ventilador descarada de l'obra del Dr. McNulty. El resident de Sydney va tenir un vessament cerebral el 2011 i va passar tres mesos en un hospital de rehabilitació en el moment. Des allistar-se en l'estudi de l'any passat, ha treballat amb la Wii, almenys, una vegada al dia. En particular, compta amb el programa de golf, ja que no ha estat capaç de sortir en el curs des del seu accident cerebrovascular.
"És molt divertit fer-ho, i al mateix temps està ajudant a la meva recuperació", diu el 65-anys d'edat, . "Sense la Wii mai hauria estat com sóc ara."
Dr. McNulty va dir teràpia de moviment va tractar d'ensenyar al cervell a actuar més com ho feia abans d'un accident cerebrovascular. Ella va dir que quan una part del cervell va ser danyat, altres parts intentarien recollir funcions un cop es regeixen per la regió lesionada. Rehab va obligar de nou cap a un patró saludable.
Part del treball del Dr. McNulty està intentant localitzar els processos neurològics responsables de la rehabilitació, però que era encara un treball en progrés. "No sabem si els canvis cerebrals que sustenten aquestes molt grans canvis en la capacitat de moviment són molt petites i simplement no estem buscant en els llocs correctes, o si es prenen temps per construir fins on podem recollir amb el equip que tenim ",
va dir." La neurofisiologia és molt més lent a mesura que el dia a dia, que podem mesurar amb molta facilitat.
"Si bé la constatació de l'equip són un desenvolupament prometedor per als 420.000 australians que viuen amb els efectes d'un vessament cerebral , podria ser la vora prim de la falca.
Professor Julie Bernhardt, de l'Institut Florey de Melbourne, va dir que "la rehabilitació és el nou negre" quan es tracta d'investigació de l'accident cerebrovascular, i els jocs i la tecnologia eren una de les zones d'auge. L'institut va tenir èxit amb un assaig similar utilitzant una Xbox Kinect adaptada, i ella va dir que hi havia molts jocs de rehabilitació de propòsit-dissenyada en el desenvolupament.
"És un període molt emocionant", va dir el professor Bernhardt. "Finalment l'atenció és realment clarament centrat en fase de recuperació. Sabem que hi ha temps elevat per al canvi potencial d'hora, però els canvis poden continuar durant un temps molt llarg - les famílies no han de donar-se per vençut.
"Hem de trobar formes d'ajudar a la gent segueix treballant en la seva recuperació, i l'avantatge d'algunes d'aquestes tecnologies és que puguin continuar a casa al seu propi ritme durant tot el temps que vulguin.
"Hem d'arribar a que es recupera i per què. En 10 anys de temps és possible que tinguem una intervenció molt més específica i personalitzada, no una, tot un enfocament únic. Hi ha una enorme paper de la ciència en aquest moment. Estem a la punta - estem a meitat de camí fins a la Muntanya Everest, però no estem molt al cim ".
Font: El Sydney Morning Herald
Rehabilitation could be fun! Read how Nintendo Wii helps in rehabilitation and recovery even after many years post stroke!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada